وب سایت رسمی قالب چند منظوره پلاسما
آخرین قالبی که می خرید ...

نحوه استفاده از بلوک محتوا و کاربرد آن


این آموزش صرفا برای آشنایی شما با مفهموم “بلوک محتوا” ساخته شده ، بلوک محتوا به لحاظ ساختار چیزی شبیه به برگه هاست، با این تفاوت که بطور مستقیم در جایی به نمایش در نمیان تا زمانی که ما اون هارو فراخونی کنیم. برای درک بهتر اگر هدر و فوتر رو در نظر بگیرید، میدونید که با وارد کردن “یکباره” اطلاعات، این 2 بخش در بالا و پایین تمامی صفحات قرار میگیرند، و با اصلاح یک بخش، این اصلاحیه در تمامی قسمت های سایت اعمال میشه.
بلوک محتوا به همین صورته و میتونید بخش های قدرتمندی رو بصورت تکرار شده در تمامی سایت داشته باشید. مورد بعدی، ستون بندی ساده اون به کمک صفحه ساز قدرتمند قالب هست، در اکثر قالب ها برای ستون بندیه بخشی مثل فوتر، از ابزارک استفاده میشه و شما قدرت زیادی برای تغییر و ویرایش در اون ندارید. در اینجا به مانند یک برگه شما میتونید با صفحه ساز بخش های پیچیده ای رو بسازید و اون رو بعنوان فوتر یا هر بخش دیگه ای استفاده کنید.

بلوک محتوا چیست

بلوک محتوا یک ویژگی منحصر به فرد است که در هیچ قالب دیگری یافت نمی شود و در اصل یک نوع پست سفارشی وردپرس است. این ویژگی به طراح سایت این امکان را می دهد تا از صفحه ساز ویژوآل کامپوزر برای ایجاد و ذخیره بخشهایی از محتوا که می تواند در صفحات دیگر ادغام شود و در سراسر سایت استفاده شود، استفاده کند.
شما میتونید به جای استفاده از اسلایدر های سنگین از یک بلوک محتوا استفاده کنید.

هر چی جلو تر بریم بیشتر با ارزش این بلوک های محتوا آشنا میشید و متوجه قدرت اسرار آمیز این بخش مهم خواهید شد.

ازتون دعوت میکنم برای استفاده از بلوک محتوا و تسلط بیشتر روی این بخش آموزش های زیر رو تماشا کنید :

روش استفاده از حالت نسخه موبایل

نحوه ساخت محصول سفارشی ووکامرس

معرفی بلوک محتوا در وب سایت اصلی

امیدوارم بتونید بخش های قدرتمندی به کمک این بلوک ها ایجاد کنید و از اونا لذت ببرید