وب سایت رسمی قالب چند منظوره پلاسما
آخرین قالبی که می خرید ...

روش انتخاب فونت دلخواه قالب پلاسما

انتخاب فونت دلخواه به زبان فارسی دغدغه اکثر طراحان سایت می باشد. از آنجا که اکثر قالب های انتشار داده شده در سراسر دنیا به زبان لاتین هستند، فونت های استفاده شده در آن ها نیز به همین صورت است. در قالب های امروزی معمولا امکان تغییر فونت وجود دارد اما برای ما فارسی زبانان کاربردی ندارند و همانطور که گفته شد این فونت ها به زبان لاتین هستند. در قالب پلاسما چند فونت کار آمد فارسی قرار داده شده ( در آینده تعداد آن ها افزایش داده خواهد شد ) که به سادگی قابل استفاده هستند.

روش انتخاب فونت دلخواه

در المان هدینگ صفحه ساز ، بعد از نوشتن متن و مراجعه به بخش زیرین آن می توانید فونت دلخواه خود را در نوار کشویی انتخاب کنید.

انتخاب فونت دلخواه قالب پلاسما

بعد از انتخاب فونت گزینه های دیگری باید تنظیم شوند که در تصویر زیر مشاهده می کنید.

انتخاب فونت دلخواه قالب پلاسما

اندازه متن

نیازی به توضیح ندارد و سایز متن را انتخاب می کنید.

ضخامت متن

این گزینه که ضخامت متن را مشخص می کند در همه فونت ها بطور کامل فعال نیست، مثلا فونت زهرا به دلیل استفاده در تیتر ها فقط حالت bold آن فعال است اما در فونت یکان تمام ضخامت ها قابل اجراست. ( عدد 700 همان ضخامت bold می باشد )

شکل متن

این قسمت در اکثر مواقع کارایی ندارد و در آموزش های آینده بطور مفصل راجع به آن توضیح خواهیم داد.

ارتفاع خط متن

این گزینه که در css به line-height شناخته میشود ارتفاع بین متون را مشخص می کند.

فاصله حروف متن

در فونت های فارسی کاربردی ندارد چرا که بین کلمه ها فاصله ایجاد میکند و تنها برای فونت های لاتین مورد استفاده است ( ما در این قالب این قابلیت را غیر فعال کردیم که اگر به اشتباه عددی قرار داده شد کار نکند )

پاینده و پیروز باشید.

تنظیمات اصلی

تمام بخش هایی که در این قسمت مشاهده می کنید از قسمت تنظیمات قالب > تایپوگرافی کنترل می شوند، اما این بخش دیداری ماست و برای اجرایی شدن آن باید هر آنچه در این بخش افزوده می شود در کد های قالب و درون css اضافه شود.